Najlepsze rodzaje treści dla strategii marketingu B2B

Marketing B2B, obejmuje zestaw strategii i działań, które mają na celu przyciągnięcie innych firm jako klientów, a nie konsumenta końcowego. Aby przyciągnąć firmy, należy tworzyć treści, które są wysokiej jakości i istotne, a także strategicznie zaprojektowane, aby przykuć ich uwagę.

Korzyści z content marketingu w B2B

Jedną z głównych zalet wykorzystania treści do dotarcia do odbiorców jest to, że jest ona mniej inwazyjną opcją w porównaniu do konwencjonalnej reklamy. Chociaż rodzaj treści, w przypadku kierowania jej do firm, różni się od tych kierowanych do klientów końcowych, ponieważ nie będziemy mieli do czynienia z kupującymi pod wpływem impulsu, ale z klientami, którzy o wiele dłużej zastanawiają się nad decyzją o zakupie. Wiąże się to z tworzeniem znacznie bardziej rozbudowanych i lepszych jakościowo treści.

Kiedy treść spełnia wszystkie te cechy i jest w stanie przyciągnąć firmy, efekty są następujące: poprawa wizerunku marki, zwiększenie liczby kontaktów i leadów, zwiększenie liczby sprzedaży i przychodów, zwiększanie przychodów przy niższych kosztach. Z tych wszystkich powodów konieczne jest tworzenie treści dostosowanych do typu klientów czy leadów, które chcemy pozyskać.

Jak stosować content marketing?

Jedną z pierwszych rzeczy, które należy zrobić, jest ustalenie celów. To znaczy, określ, co chcesz osiągnąć za pomocą tej strategii B2B, od zwiększenia bazy danych lub sprzedaży do poprawy wizerunku marki. Konieczne będzie również określenie rodzaju odbiorców, których chcesz przyciągnąć, bo choć mówimy o firmach, ważne jest, aby kierować promocję do tych, którzy są naprawdę zainteresowani produktem lub usługą oferowaną przez markę.

Kolejnym krokiem jest tworzenie treści związanych z branżą, do której należy firma i które mogą zainteresować odbiorców. W przypadku dobrej strategii B2B, treści, które sprawdzają się najlepiej to e-booki, dokumenty techniczne, materiały audiowizualne z istotnymi i wysokiej jakości informacjami. Wszystko musi być atrakcyjne wizualnie. Po stworzeniu treści należy poszukać kanałów przekazu, które najlepiej się sprawdzą, biorąc pod uwagę rodzaj treści i grupę docelową. Na koniec należy sprawdzić wyniki i przeanalizować je, aby wykryć ewentualne błędy lub aspekty, które powinny być zmodyfikowane lub zmienione, aby osiągnąć lepsze wyniki.

Rodzaje treści dla strategii B2B

Jedną z najczęstszych wątpliwości w ramach tego rodzaju marketingu jest zazwyczaj to, jaki rodzaj treści tworzyć. Chociaż nie wszystkie treści mają taki sam odbiór w zależności od rodzaju odbiorców, do których są skierowane, masz następujące możliwości:

Webinary

Webinary to jeden z najpopularniejszych rodzajów treści w ostatnim roku. Są to prezentacje, zazwyczaj na żywo, które odbywają się za pośrednictwem platform takich jak YouTube czy Zoom, a nawet sieci społecznościowych. Idealnie nadaje się to do pozyskiwania klientów, ponieważ pozwala na promowanie kursów i produktów. Jest to również sposób na poszerzenie bazy danych o użytkowników zainteresowanych ofertą marki.

E-mail marketing

E-maile to jeden z najszybszych i najbardziej bezpośrednich sposobów informowania użytkowników, którzy już wykazali zainteresowanie marką, o nowościach, ofertach, promocjach itp. Wierzymy, że każda firma powinna prowadzić działania e-mail marketingowe, aby być w stałym kontakcie ze swoimi klientami.

Marketing wideo

Dzięki materiałom audiowizualnym możesz publikować wywiady, tutoriale, praktyczne poradniki. Ten rodzaj treści również stał się bardzo popularny, ponieważ pozwala użytkownikowi uzyskać informacje znacznie szybciej w porównaniu do artykułu pisanego.

Infografiki

Infografiki to rodzaj bardzo wizualnych treści, które mogą być publikowane na portalach społecznościowych, gdzie są bardzo dobrze odbierane, lub towarzyszyć artykułom pisanym publikowanym na blogu, aby wyjaśnić lub podsumować pewne koncepcje.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here