Jak prowadzić konto na Instagramie

Zarejestrowanie konta na Instagramie to dopiero część pracy, jaka czeka każdego użytkownika. Intensywność tej wspomnianej pracy zależna jest od tego, jaką rolę ma spełniać założone konto. Prosta sprawa kiedy profil został powołany do życia w celach typowo rozrywkowych i ma służyć do obserwowania innych, a nie do własnej promocji.

Jeśli konto na Instagramie ma spełniać istotną rolę w budowaniu marki osobistej, firmowej czy produktowej wymaga ono sporych zabiegów.

Od czego zacząć działanie na Instagramie?

  1. Rejestracja konta– bez tego nie da rady nic zrobić. Proces rejestracji jest prosty, wystarczy z pomocą przeglądarki wpisać instagram.com, kliknąć zarejestruj i przejść krok po kroku wszystko, co jest wymagane.
  2. Obserwacja– jeśli nie ma się sprecyzowanego planu działania na Instagramie, zanim się przejdzie do uzupełnienia danych związanych z kontem, warto poobserwować potencjalną konkurencję, analogiczne do zakładanego konta innych użytkowników, podejrzeć jak prowadzą swoje konta najwięksi gracze na tym polu. Na podstawie tak zebranych informacji można przejść do uzupełniania swojego profilu.
  3. Zdjęcie profilowe– główny motyw każdego konta, odpowiednio dobrane zdjęcie ma stanowić wizytówkę profilu i zachęcać do jego odwiedzenia. W przypadku konta firmowego można w tym miejscu zamieścić logo firmy.
  4. Biogram– zwany powszechnie BIO jest miejscem, w którym należy umieścić krótki opis utworzonego konta, jaki będzie przyświecał główny cel i jaka będzie tematyka postów. Jest to miejsce, gdzie można umieścić jeden aktywny link przekierowujący do strony www, bloga itp.
  5. Posty– kiedy już wszystko, co potrzeba zostało zrobione i uzupełnione, można przejść do pierwszych publikacji własnych. Dobierając zdjęcia do publikacji, należy podejść do tego z wyjątkową starannością i dbałością o szczegóły. Zdjęcie na Instagramie to najważniejszy element tego profilu społecznościowego.

Słowniczek dla początkujących

Aby się nie pogubić z tym całym bogactwem różnych sformułowań, obco brzmiących słów i skrótów warto zapoznać się z icj znaczeniami.

– Feed – zbiór zdjęć na profilu

– Nick – unikalna nazwa profilu

– Biogram – BIO, opis profilu

– Content – tematyka konta i publikowanych treści

 DM – Direct Message – wiadomość prywatna

– Repost – obcy post udostępniany na własnym profilu

– Eksploruj – zakładka służąca do odkrywania nowych materiałów, osób itp.

– Obserwowani – profile obserwowanych osób

– Obserwujący – osoby zainteresowane profilem

– Hashtag – znacznik przypisywany do publikowanego posta

– Live – transmisja prowadzona na żywo

– Interakcje – wszystkie reakcje wykonywane przez użytkownika

– TBT – Throwback Thursday – skrót oznaczający wspomnie, publikację z przeszłości

– No filter – zdjęcia bez obróbki za pomocą filtrów

– #L4L – like for like – forma wzajemnej wymiany lajków

– #F4F – follow for follow – forma wzajemnej wymiany obsorwowania

– Gif – naklejka lub obrazek dodany do relacji

Nie jest to pełny zestaw skrótów i określeń, z którymi każdy nowy użytkownik Instagrama spotka się podczas prowadzenia własnego konta i uczestniczenia w życiu społeczności.

Podstawowe działania zmierzające w kierunku promowania konta

Głównym czynnikiem decydujący o pozycji konta, jest ilość reakcji w postaci lajków na Instagramie. To one w dużym stopniu decydują o sile budowanego profilu. Im jest ich więcej, tym szybciej konto pnie się po szczeblach popularności.

Obserwowanie innych użytkowników, nawiązywanie z nimi relacji poprzez komentowanie, polubienia, udostępnianie ich treści na własnym profilu, to podstawowe czynniki decydujące o popularności także własnego konta. Postępując zgodnie z „zasadą wdzięczności”, można się spodziewać tego, że większość osób prowadzących konta, odwdzięczy się za każdą naszą reakcję. W ten łańcuszek bardzo często włączają się osoby reagujące na komentarze zamieszczane pod postami innych osób.

Dbałość o własne konto

Prowadząc działania mające na celu promowanie własnego konta, należy ze szczególną starannością prowadzić własny profil. Częste nowe publikacje, starannie przygotowanych materiałów są niezbędne. Konto chcąc piąć się w górę, musi być aktywne, żywo reagujące na wszelkie komentarze i reakcje innych osób.

Należy pamiętać o tym, że jeden nierozważny ruch, nieprzemyślana publikacja jest w stanie zniwelować wszystkie dotychczasowe starania i wyprowadzić konto z obiegu instagramowej społeczność. Powrót na utraconą pozycję bywa bardzo trudny czasami wręcz niemożliwy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here