Firmowy profil społecznościowy

Szacuje się, że w obecnych czasach liczba użytkowników portali społecznościowych to niemalże połowa ludności na całej naszej planecie. Każdego roku dochodzi kilka procent nowych użytkowników. Widząc takie statystyki, byłoby trudno kłócić się z teorią, iż social media mają ogromny wpływ na rozwój naszej firmy. Marketing nie jest znany od dziś, jednakże marketing internetowy to stosunkowo świeża metoda, która odsłania wiele możliwości rozwoju działalności oraz dobrej reklamy w internecie. A więc nie możemy narzekać na nowe technologie, musimy zacząć działać.

Marketing w social mediach

Marketing w mediach społecznościowych to nie lada wyzwanie, ponieważ konkurencja z dnia na dzień jest coraz większa. Warto jednak wziąć sprawy w swoje ręce bądź zainwestować w porządny marketing naszej firmy. Jakie możemy osiągnąć z tego korzyści? O tym poniżej.

1. Istnienie w mediach społecznościowych

Nie na darmo się mówi: Nie posiadasz profilu na social mediach – nie istniejesz! I taka właśnie jest prawda. Prowadząc fanpage na Facebooku lub inny profil społecznościowy, jesteśmy bardziej zauważalni i rozpoznawalni niż w przypadku posiadania tradycyjnej strony internetowej. Samo istnienie na portalach zdecydowanie podwyższa możliwości firmy. Człowiek ok. 80% bodźców odbiera za pomocą zmysłu wzroku, warto więc posiadać konto nie na jednym portalu społecznościowym, lecz na wielu.

2. Kontakt z potencjalnymi kupcami naszych produktów i usług

Posiadanie profilu na social mediach umożliwia lepszy kontakt z klientami. Niegdyś ludzie kontaktowali się z wybraną firma za pomocą telefonu lub pojawiali się na miejscu osobiście. Formularze zapytań na stronach internetowych okazują się nie tak dobre, jak zapytania poprzez social media, które zdają się o wiele wygodniejsze i szybsze. Kontakt poprzez media społecznościowe zdecydowanie skraca dystans pomiędzy firmą a klientami.

3. Przedstawianie nowych ofert i promocji

Bo gdzie najlepiej przedstawiać nowości firmowe? Oczywiście na swoich profilach na social media. Większość użytkowników przegląda swoje profile min. 15 minut dziennie. Daje nam to niebywałą okazję, że nasze produkty i usługi zostaną zauważane. Jeśli nasza firma znajduje się w gronie obserwowanych lub posiada pakiet sponsorowany, mamy jeszcze większą szansę, że ktoś skorzysta z naszych ofert.

4. Relacjonowanie wydarzeń związanych z firmą i życiem codziennym

Suchy profil z produktami to nie wszystko. Ważne jest istnienie w sieci, ale również aktywność w social media. Musimy być, pokazywać się, przypominać o sobie, relacjonować co nowego w firmie, a także w naszym życiu prywatnym. Użytkownicy chętniej powracają na nasze profile, gdy po prostu coś się na nich dzieje. Pamiętajmy, że same wpisy nie wystarczą, przydadzą się zdjęcia i filmiki, które wyraźnie pobudzają oko.

5. Udostępnianie przestrzeni reklamowej

Jeśli osiągniemy wysoki poziom zainteresowania w mediach społecznościowych, zdobędziemy wielu fanów, możemy wykorzystywać nasz profil w celach reklamowych innych działalności. Mamy możliwość podjęcia współpracy ze specjalizującymi się w tym firmami, ewentualnie możemy udostępniać miejsca na reklamę znajomej marce wchodzącej dopiero na rynek tak jak my kiedyś.

Kolejny artykuł: Pozycjonowanie stron www i profili społecznościowych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here