Nowości w sposobie funkcjonowania firm - czy już jesteś na nie gotowy

Kwietniowe i majowe niemal całkowite zamknięcie gospodarki w całym kraju w znaczącym stopniu wpłynęło na sposób prowadzenia działalności przez niemal każdą firmę w naszym kraju. Wielu pracowników biurowych przeniosło się do domów, rozpoczynając pracę zdalną, a sklepy i punkty usługowe zaczęły szukać możliwości znalezienia klientów w sieci. Wiele wskazuje na to, że bezpowrotnie znaczna część naszej gospodarki stała się on-line. Tworzy to nowe możliwości, ale również wymaga przystosowań. Czy jesteś na to gotowy?

Co zostanie z nami na stałe?

Odkrycie przez wielu pracodawców, jak i pracowników możliwości pracy zdalnej i faktu, że wcale nie musi ona oznaczać mniejszej wydajności, jest pewnym przełomem. Kończy się czas tzw. białych kołnierzyków, spędzających 8 godzin dziennie w warunkach biurowych. Coraz częściej będziemy mówili o pracownikach pidżamowych, którzy wykonują pracę bez wychodzenia z domu, bez konieczności przebierania się czy większych przygotowań. Praca wykonywana w domu staje się bardziej elastyczna (z korzyścią dla pracowników) – część zadań można wykonać w nietypowych godzinach, np. w nocy czy wczesnym rankiem, ale również niemniej wydajna (z korzyścią dla pracodawców) i tańsza – znikają bowiem koszta związane z wynajmowaniem biura, opłacaniem prądu, wody, internetu, sprzątania i innych, niezbędnych do funkcjonowania biura usług.

Drugą nowością, albo raczej przyspieszeniem trendu, który był obserwowany już od wielu lat, jest zamawianie coraz większej liczby przedmiotów w sieci. Do niedawna większość zakupów w sieci dotyczyła branży RTV, telefonów komórkowych czy akcesoriów do domu. Dzisiaj, co uświadomiło nam przymusowe pozostanie w domu, możliwe i wygodne są zakupy online również produktów od lokalnych przedsiębiorców – jedzenia, usług, ubrań – słowem wszystkiego, co można przywieźć do domu. Nowe podejście do biznesu wiąże się z nowymi wyzwaniami.

Jak się dostosować?

Możliwość przeniesienia dużej części swojego biznesu do sieci stwarza zupełnie nowe okazje do pozyskiwania klientów i rozszerzania swojej działalności. Wiąże się również z nowymi wyzwaniami – np. poprawą swojej widoczności w sieci. Wydatki na marketing, czy pozycjonowanie stron internetowych Warszawa, stają się ważniejsze, niż nakłady na tradycyjną reklamę. Zmianie musi ulec również sposób obsługi klientów w sieci. Wymaga to pewnych starań i modyfikacji biznesowych planów, ale z pewnością są to starania, które warto podjąć, by w niedługiej przyszłości zobaczyć realne rezultaty.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here